Załącznik do Zarządzenia nr 7 Kierownika ZGKiM w Pszowie z dnia 24.08.2016r
REGULAMIN PORZĄDKU DOMOWEGO
§ 1 PRZEPISY OGÓLNE
- Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) Wynajmującym – należy przez to rozumieć Gminę Pszów – Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pszowie,
2) Najemcy – należy przez to rozumieć osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu,
3) Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Porządku Domowego.
- Regulamin obowiązuje wszystkich najemców i innych użytkowników lokali w budynkach komunalnych stanowiących własność Gminy Pszów.
- Najemca, a także osoba zajmująca lokal bez tytułu prawnego ponosi odpowiedzialność za zachowanie osób wspólnie z nim zamieszkałych- domowników, jak i innych osób korzystających z lokalu mieszkalnego.
- Najemca, a także osoba zajmująca lokal bez tytułu prawnego ponosi również odpowiedzialność za przestrzeganie przez te osoby niniejszego regulaminu i zobowiązana jest do zapoznania tych osób z jego treścią.
- Najemca, a także osoba zajmująca lokal bez tytułu prawnego zobowiązana jest powiadomić Wynajmującego o zdarzeniach mających wpływ na stan techniczny i sanitarny zajmowanego przez niego lokalu. Ma też obowiązek powiadomienia o zmianach w ilości osób zamieszkujących lokal.
§ 2 POSTANOWIENIA PORZĄDKOWE
- Najemca , a także osoba zajmująca lokal bez tytułu prawnego, oprócz dbałości o nieruchomość zobowiązana jest do nie zakłócania spokoju innym mieszkańcom w okresie całej doby oraz stosowania się do porządku domowego.
- Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 2200 do 600 i w tych godzinach nie należy używać urządzeń mogących zakłócić spokój mieszkańców innych lokali lub w inny sposób powodować hałas mogący ten spokój zakłócić. W czasie ciszy nocnej należy w szczególności ściszyć do minimum odbiorniki radiowe i telewizyjne, zaprzestać głośnej gry na instrumentach oraz głośnego śpiewu.
- Zakazuje się trzepania dywanów i chodników z okien, balkonów i w klatkach schodowych.
- Zakazuje się wylewania i wyrzucania przez okna nieczystości oraz przedmiotów.
- Na terenach wspólnych, na klatkach schodowych i w innych pomieszczeniach wspólnego użytkowania obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu i palenia tytoniu.
- W piwnicach, korytarzach i na balkonach nie wolno przechowywać motorowerów, motocykli oraz materiałów łatwopalnych, żrących, cuchnących, agresywnych środków chemicznych, materiałów wybuchowych oraz gazu w butlach.
- Klatki schodowe, piwnice, korytarze i pralnie należy utrzymywać w czystości i porządku, a korzystając z nich należy przestrzegać przepisów przeciwpożarowych .Klatki schodowe winny być przez mieszkańców okresowo sprzątane w terminach uzgodnionych z sąsiadami, lub w razie braku porozumienia, przez ZGKiM. W przypadku nie wywiązywania się z obowiązku sprzątania klatek ZGKiM może wynająć firmę sprzątającą , a kosztami obciążyć mieszkańców.
- Nie wolno zastawiać jakimikolwiek przedmiotami ciągów komunikacyjnych (korytarzy, schodów, klatek schodowych, korytarzy piwnicznych, bram, dróg przeciwpożarowych itp.) oraz pomieszczeń przeznaczonych do wspólnego użytku, a jeśliby fakt taki miał miejsce z powodu konieczności przeprowadzenia prac remontowych lokalu, o fakcie tym należy powiadomić Wynajmującego oraz zapewnić swobodne przejście dla innych użytkowników, a po skończonym remoncie doprowadzić do stanu pierwotnego. Nie zastosowanie się do powyższego spowodować może usunięcie przedmiotów przez Wynajmującego, na koszt osoby, która zastawiła nimi ciąg komunikacyjny lub pomieszczenie przeznaczone do wspólnego użytku.
- Ponadto zakazuje się;
a) Zanieczyszczania i dewastowania części budynku przeznaczonych do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
b) Wieszania na balkonach, ścianach budynku bez zgody Wynajmującego tablic informacyjnych i reklamowych.
- Za wszelkie szkody wyrządzone na terenie nieruchomości poprzez małoletnie dzieci odpowiadają ich rodzice i opiekunowie. Dzieci w miarę możliwości powinny bawić się w miejscach do tego celu przeznaczonych. Należy przestrzegać, aby dzieci nie bawiły się koło śmietników, na klatkach schodowych i strychach.
- Do kanalizacji nie wolno wrzucać przedmiotów mogących zatamować przepływ. W razie zapchania rur użytkownicy mieszkań, z których stwierdzono pochodzenie tych zanieczyszczeń zostaną obciążeni kosztami oczyszczania i wynikłych strat.
- Właściciele zwierząt domowych zobowiązani są do przestrzegania przepisów sanitarno-epidemiologicznych, między innymi do niezwłocznego sprzątnięcia odchodów zwierząt, zarówno w budynku, jak też na terenie do niego przyległym. Trzymane w lokalu mieszkalnym zwierzęta nie mogą powodować zagrożenia życia, ani zdrowia ludzi oraz nie mogą zakłócać spokoju. Psy winny być wyprowadzane na smyczy i w kagańcach.
Zabrania się dokarmiania ptaków bezpośrednio przy budynku oraz wykładania pokarmów dla ptaków na parapetach okiennych i na balkonach.
- Mieszkańcy zobowiązani są do racjonalnego korzystania z mediów (np. woda, centralne ogrzewanie, energia elektryczna zużywana do oświetlenia klatek schodowych i piwnic).
- Wszyscy mieszkańcy, oprócz dbałości o posesję zobowiązani są do wzajemnej pomocy i niezakłócania spokoju innym mieszkańcom.
§ 3 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie uwagi i spostrzeżenia odnoście nieprzestrzegania niniejszego Regulaminu Najemcy mieszkań mogą zgłaszać pisemnie Wynajmującemu.
- W stosunku do Najemców uporczywie i złośliwie przekraczających postanowienia niniejszego Regulaminu, Wynajmujący może kierować wnioski o ukaranie do właściwych organów lub wydawać decyzje o cofnięciu uprawnień do zajmowanego lokalu na podstawie art. 11 Ustawy o Ochronie Praw Lokatorów itd.
Pszów, dn……………….. …………………………………..
(imię i nazwisko lokatora)
……………………………………………
……………………………………………
(adres)
OŚWIADCZENIE
najemcy o zapoznaniu się z obowiązującym Regulaminem Porządku Domowego
Oświadczam, że zostałem(am) zapoznany(a) z Regulaminem Porządku Domowego obowiązującego w ZGKiM Pszów, który przyjąłem do wiadomości i przestrzegania.
…………………………………..
(podpis lokatora)
DO WSZYSTKICH LOKATORÓW MIESZKAŃ KOMUNALNYCH
Z A W I A D O M I E N I E
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pszowie na podstawie Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r.(z późniejszymi zmianami) , Regulaminu Porządku Domowego oraz o przestrzeganiu przepisów o ochronie przeciwpożarowej zobowiązuję wszystkich lokatorów , by w terminie do 22 października 2019 r. uprzątnąć klatki schodowe, strychy, piwnice, korytarze ,pralnie ,balkony z materiałów łatwopalnych, żrących, cuchnących , agresywnych środków chemicznych, materiałów wybuchowych , gazu w butlach oraz rowerów, motorowerów, motocykli.
Jednocześnie przypominam o o obowiązku utrzymywania w/wym. Pomieszczeń w czystości i porządku a także o tym, by mieszkańcy okresowo sprzątali wymienione pomieszczenia w terminach uzgodnionych z sąsiadami.
W związku z powyższym będzie przeprowadzona kontrola czystości i w przypadku nie dostosowania się do w/wym. zaleceń ZGKiM dokona uprzątnięcia pomieszczeń za co wszyscy mieszkańcy solidarnie będą obciążeni kosztami.





